מעיין עין גדי

נביעה בתחומי שמורת עין גדי, שממנה מופקים בקבוקי המים המינרלים "עין גדי" המעיין יוצר בריכה קטנה ונמוכה במקום פריצתו.מעיין עין גדי מתפרץ במדרון הר מצפה עין גדי, בין ערוצי הנחלים דוד וערוגות. בכדי להגיע למעיין, יש להיכנס לשמורת עין גדי בתשלום (עדיפות לכניסה לנחל דוד), שם מופיעים שבילים מסומנים ושלטים מסודרים המובילים לחלקי השמורה השונים. ההגעה למעיין דורשת טיול בן כמה שעות והליכה ממושכת בעלייה ברמה בינונית. יש לקחת בחשבון את נהלי השמורה המאפשרים הגעה לחלקים הרחוקים רק בכניסה בשעה מוקדמת ביום, ולא בשעות הצהריים, מחשש להיקלעות לחשיכה וצורך בחילוץ. דרכי הגעה לשמורה: מירושלים נוסעים מזרחה על כביש מספר 1 לכיוון ים המלח. אחרי כ35 ק"מ מגיעים לצומת "בית הערבה" בצפון ים המלח, ממשיכים ישר לכיוון ים המלח. אחרי כ3.3 ק"מ מגיעים לצומת נוספת, "צומת לידו" פונים ימינה. מכאן נוסעים ישר כ39.2 ק"מ עד פנייה ימינה לשמורת עין גדי. פונים ימינה, ונוסעים לפי השילוט בכביש המתפתל כ150 מ' עד לחניון נחל דוד. (בחניון סככות צל גדולות) מחנים את הרכב ומתקדמים ברגל לעמדות התשלום ולכניסה רגלית לנחל. טיול בנחל יכול לקחת כמה שעות. בכניסה למסלול מקבלים מפה מפורטת של מסלולי ההליכה והבריכות השונות. קורדינטות ברשת ישראל החדשה: 236902 / 597160, מפת סימון שבילים: לא ידוע, מוזמנים לעדכן.